EFT – tapkanje za čustveno svobodo

EFT (Emotional Freedom Technique) je najbolj osnoven in najpreprostejši način uporabe oz. tapkanja akupresurnih točk na telesu za odpravo oz. nevtralizacijo čustvenega naboja v kakršnikoli obliki.

Obstaja še mnogo naprednejših oblik uporabe specifičnih točk na telesu za dosego podobnega efekta (tukaj je najbolj omembe vredna metoda PEAT, ustvarjena s strani Živorad Mihajlovič Slavinskega, TAT metoda ipd.), a najbolje je začeti pri osnovah in EFT je najboljša odskočna deska za raziskovanje takšnih in drugačnih tehnik, ki delujejo po podobni metodologiji.

Bistvo EFT-ja je razumevanje, da lahko z eliminacijo neprijetnih in nerazrešenih čustvenih stanj pridemo do boljšega psihičnega in telesnega zdravja, splošnega počutja, izboljšane funkcionalnosti na vseh področjih življenja (umskih in fizičnih), ter večjega miru, sreče in konec koncev tudi spoznanja sebe in svoje resnične, najgloblje narave.

Večina ljudi nosi v podzavesti prepričanje, da bi brez čustev, kot so jeza, strah, žalost…. ostali prazni in nečloveški in prav zato pogosto ne želijo uporabljati določenih metod opisanih na tej strani (vključno z EFT).
Edini razlog za to je, da niso še nikoli izkusili stanja, ki je globlje od vseh čustev, stanja popolnega in globokega miru, sočutja in nerazložljivega veselja ter sreče –  stanja kjer, so čustva lahko pristona, a imajo na vas približno tak učinek kot vetrič na drevo, s koreninami globoko v zemlji.

To stanje, ki je pravzaprav vaše naravno stanje, je dosegljivo tik za čustveno/miselno meglo uma in EFT je (poleg meditacije), ena izmed odličnih metod za njegovo globlje izksutvo.
Manj kot je vaš fokus usmerjen na čustveno/miselno umsko meglo (torej preteklost in prihodnost – čas je osnovna prvina vse umske megle), bolj se lahko fokusirate na ta trenutek in mir ter srečo, ki se skriva v njem.

Razlaga metode EFT:

Na tej strani bom opisal krajšo in po mojem mnenju bolj učinkovito različico EFTja, ki se imenuje Faster EFT (ali “Hitri EFT”). Je mnogo manj zapletena od klasičnega EFTja, hkrati pa enako, če ne celo bolj učinkovita.

Postopek EFT-ja je preprost – 

1. V misli si prikličite situacijo, osebo, problem…ipd., ki v vas vzbudi neko čustveno reakcijo. Zadevo, ki jo boste obravnavali opišite z eno besedo ali stavkom (npr.: “Jeza na očeta/mamo/sebe”, “Strah pred izpiti”, “Občutek manjvrednosti”, “Nerazložljiva žalost/apatija/depresija”….)

2. Zavedajte se čustva (čutite strah, jezo, žalost, apatijo…?) ter reakcije v vašem telesu (opazujte kaj se dogaja, morda imate nemirne senzacije v želodcu, občutek stiskanja pri srcu,…) in ocenite intenzivnost vaše celotne reakcije od 0-10 (kjer je 10 izjemno močna reakcija – npr. huda panika, popoln obup…, 0 pa odsotnost vsakršne reakcije)

3. Sedaj se pa počasi začne tapkanje.
Na spodnji sliki je prikazanih 14 različnih točk  (4 točke od teh – ob strani prstov – so na sliki prikazane pod eno številko – 10), ter zaključni stisk zapestja.

Hotel sem vam predstaviti vse točke, saj je za začetnika najboljše da ob prvih poizkusih izvajanja metode EFT gre čez vse in tako doseže maksimalno učinkovitost čustvene nevtralizacije.

Točke so simetrično prisotne na obeh straneh telesa (razen nekaterih, kjer je točka zgolj ena, to so točke 1, 2, 6, 7) in tapka se zgolj po eni strani. Ni pomembno katero stran si izberete, pomembno je le, da se držite leve ali desne in ne skačete iz ene strani na drugo.

V klasičnem EFTju se zaradi priročnosti vseh prikazanih točk ne uporablja (izpuščene so točke 1, 2 in 12, tj. stisk zapestja), v “Hitrem EFTju” pa jih je v uporabi še manj (izpuščene so 1, 6, 7, 9, 10 in 11). Veliko teh točk se je namreč izkazalo za nepotrebnih pri odpravi nekaterih težav, a kljub temu zelo koristnih pri določenih posameznikih (in določenih težavah), tako da je moj nasvet, da uporabljate kar vse, ko se soočate s pomembnejšimi ali globljimi problemi, medtem ko lahko za blažje težave uporabljate skrajšano verzijo Hitrega EFTja (torej točke 2, 3, 4, 5, 8, 12).

Podrobnejši opis točk:

1. Točka na sredini vrha glave
2. Točka na sredini čela
3. Notranji del obrvi, na kosti, v bližini nosu
4. Ob strani očesa, na kosti
5. Pod očesom, na kosti
6. Točno pod nosom in nad ustnicami, na sredini
7. V majhni “jamici” oz. vdolbini na bradi
8. Na notranjem delu ključnice, kjer se le ta konča (torej na kosti)
9. Pod pazduho (približno 10cm), tapkajte se bolj široko na tem območju, da lažje zadanete točko
10. Na zunanji strani prstov (na vrhu vsakega prsta), s tapkanjem se začne pri mezincu in nadaljuje do palca (prstanec se ponavadi izpusti)
11. Točka na zunanji strani roke, značilna za karate udarce
12.Stisk zapestja (po tej točki se ne tapka, podrobnejša razlaga je spodaj)

Grafični prikaz tapkanja (v tem primeru po točkah 2 in 4)

Po vsaki od teh točk se tapkajte z dvema ali tremi prsti, približno pet do sedemkrat (lahko tudi več a ni potrebno) z normalno močjo (torej ne preblago, tako da čutite tapkanje, a nikakor tako močno da bi vas karkoli bolelo), po zaporedju (torej začnite s točko 1 in končate z 11).

Med tapkanjem se fokusirajte na čustvo/emocijo ali senzacijo v telesu –  na tisti neprijeten občutek povezan s problemom oz. situacijo, ki ste si jo izbrali na začetku.
Ob tem si ponavljajte frazo, ki vam pomaga pri sprejetju ali opuščanju čustvene reakcije –

> tukaj se pogosto lahko uporablja dvodelni stavek, podoben naslednjemu :
“kljub temu, da imam to čustveno reakcijo/kljub temu da se je zgodilo X / kljub temu da….”
 “situacijo popolnoma sprejemam / popolnoma sprejemam sebe / odpuščam sebi ali osebi, ki me je prizadela…”

(primer: “kljub temu da me je Špela prizadela, ji odpuščam”, “kljub temu, da sem storil napako se popolnoma sprejemam…”)

> še lažje pa je zgolj uporabiti neko splošno frazo o opuščanju:
“opuščam čustva (jezo, žalost, strah….) povezana s to situacijo/osebo/problemom” 



*Bistveno je zgolj to, da vam stavek, ki si ga ponavljate med tapkanjem po točkah pomaga pri tem, da se fokusirate na problem in vas naravna k sprejemanju ali opuščanju le tega (oboje je dobro – popolno sprejetje čustvene reakcije je enako opustitvi le te)*

4. Ko greste skozi vse točke, pa se stisnite za zapestje (na sliki pod točko 12) ter naredite globok vdih in izdih, ter na samem koncu ponovite neko besedo ali stavek, ki v vas ustvarja nek prijeten, miren občutek. Tukaj se najpogosteje uporablja zgolj beseda “mir”, lahko pa je tudi stavek kot npr. “miren sem”, ali pa si v misli prikličite sliko nečesa, kar vas pomirja ali osrečuje (npr. naravo,… ipd.). Tako boste na koncu procesa EFT ustvarili pozitivno sidriščno točko.

5.  Tako, opravili ste proces EFT! Vse kar je še potrebno, je zgolj to, da ponovno ocenite vašo čustveno reakcijo na obravnavani problem od 0-10 in tako vidite za koliko se je zmanjšala. Celoten proces EFTja je najbolje uporabljati toliko časa, dokler stopnja vaše reakcije ne pride na zanemarljiv nivo (1) ali pa v celoti izgine (0).

 Kratek primer metode EFT

1. Problem je “Jeza na sebe”
2.Čustvo je jeza, telesna senzacija je žgoč/vroč občutek v trebuhu/prsih, intenzivnost reakcije je 7/10
3. Tapkanje po vseh točkah , medtem je prisoten fokus na čustvo/senzacije v telesu, ponavlja se stavek:
“Opuščam vsakršno jezo na sebe” ali pa “Kljub temu, da čutim to jezo na sebe, se popolnoma sprejemam”
4.Stisk zapestja, globok vdih in izdih, fokus se preusmeri na nek prijeten, miren občutek (npr. na glas rečemo besedo “mir”)
5.Ponovna ocena reakcije je 4/10, postopek ponovimo še parkrat dokler reakcija ne izgine v celoti

Ostalo:

Zelo pogosto se ob popolni nevtralizaciji čustvene reakcije enega
problema pojavi nek navidez nov problem, ki je pa ponavadi le globlji
element istega problema (pri večini problemov gre za verigo, kjer je en
problem vezan na drugega). Ko opazimo ta globlji del istega problema,
preusmerimo svojo pozornost tja in delamo EFT postopek na njem.

Vse skupaj je najboljše razložiti s primerom:
Osnovni problem
je npr.: “jezen sem ker je slabo vreme”, ko čustvena reakcija tega
problema izgine (po procesu EFT), se pojavi nov, globlji element istega
problema – “jezen sem ker se ne morem odpraviti na tek v naravo” – ko
nevtraliziramo še ta problem pa pridemo še eno stopnjo globlje,
naslednji element v verigi problema je – “jezen sem na sebe, ker se
premalo ukvarjam s športom / premalo naredim za sebe”
 – lahko da je to sedaj najgloblji element v tej verigi problemov (torej resnični razlog za našo trenutno jezo – če se ne pojavi nič novega potem je), lahko pa da se skriva še kaj globljega. Bistveno je, da nadaljujemo s postopkom dokler ne izničimo vseh elementov v verigi problema in tako dosežemo popoln notranji mir.

 ———————-

Če vam je članek všeč ga lahko s pomočjo povezav spodaj delite s
prijatelji na Facebooku, Twitterju, Google+…. in pustite
komentar.

You may also like...

2 Responses

  1. Anonimni says:

    Zdravo,
    po naklučju sem zašla na tvoj blog, ko sem iskala smernice za Faster EFT. Od februarja redno tapkam, pa se mi zadne čase zatika, preprosto ni napredka. Ko sem poskusila metodo Roberta Smitha, sem ponovno občutila olajšanje. Zanima me, ali si pripravljen tapkati v paru. Če si za izziv, mi piši na spike444@gmail.com.
    Lp, S